4 pași de urmat pentru optimizarea campaniilor Facebook și Instagram

4 pași de urmat pentru optimizarea campaniilor Facebook și Instagram

Scris de: Stoica Octavian

Costurile publicității pe Facebook și Instagram cresc de la o zi la alta, dar în același timp cu toții ne dormim să avem rezultate cat mai bune și costuri cât mai mici. Pentru a te apropia de acest obiectiv trebuie să optimizezi campaniile Facebook ADS.

Prin optimizare, se înțelege modificarea campaniilor pentru a obține costuri mai bune și pe cât posibil, mai multe conversii. O optimizare se face după ce ai deja niște date acumulate în urma rulării a unei promovării pe una sau mai multe campanii.

Pentru că Facebook îți oferă foarte multe date și informații, sunt foarte multe modalități prin care iți poți optimiza campaniile. În următorul articol vor fi detaliate 4 modalități prin care poți aduce un plus campaniilor tale.

Partea

1

Cum optimizezi campaniile?

1 Targetează orașe și județe specifice

După ce rulezi o reclama timp de 3-4 zile, cel mai probabil vei observa că ai rezultate mai bune dintr-o anumită locație, oraș sau țară. De obicei, Facebook optimizează automat distribuția anunțurilor în funcție de locație și de fiecare dată va afișa reclama mai multor persoane din locația unde are rezultate mai bune. Însă, poți interveni manual pentru a ajuta algoritmul.

De exemplu, poți observa ca orașul Timișoara iți aduce cele mai multe rezultate. Poți crea o campanie separată unde targetezi doar orașul Timișoara, iar în campania inițiala vei exclude orașul și vei lăsa campania să ruleze pe toată țara.

Rezultatele le poți monitoriza din ADS Manager, selectând butonul Breackdown – By Delivery – Region.

Îți vor apărea toate rezultatele detaliate pe fiecare regiune în parte.

2 Vârstă și sex

Utilizăm aceeași metodă ca la primul punct. Selectăm Vârsta și sex (Age & Gender) la nivel de Breakdown pentru a vedea cine interacționează cel mai mult cu reclama noastră. De aici putem afla ce categorie de vârstă și sex aduce cele mai bune rezultate.

De exemplu, dacă observi că reclama ta are cel mai mare succes la bărbații cu vârsta cuprinsă între 18-24 ani și 25-34 ani, ai doua variante. Fie in campania inițiala setezi doar acest tip de audiență fie creezi un nou ad set cu aceste setări.

3 Placement & Device

Atunci când creezi o reclama pe Facebook și lași opțiunea Automatic Placement activată reclama ta va fi afișată pe mai multe platforme și plasări.

În urma mai multor teste reiese că dacă rulezi reclamele cu opțiunea Automatic Placement activată rezultatele sunt mai bune decât dacă faci campanii separate pe fiecare plasare în parte. Însă, este de luat în calcul că undele postări aduc mai multe rezultate pe o anumita plasare, de exemplu pe Instagram.

Mobil vs Desktop

Majoritatea traficului în zilele noastre vine de pe Mobil, luând în calcul acest lucru poți crea campanii care rulează doar pe mobil sau doar pe Desktop.

4 Scalarea reclamelor de succes

Dacă ai implementat deja unii dintre pașii de mai sus și acum ai mai multe campanii și Ad-seturi ce rulează în paralel, vei observa ca unele dintre acestea se distanțează față de celălalte prin costuri și rezultate acele ad-seturi trebuie scalate și anume vei crete bugetul pe cele care aduc rezultate bune și vei scade bugetul sau le vei opri de tot pe cele care merg prost.

Partea

2

Cum știi dacă un Ad Set obține rezultate bune?

1 Cei mai importanți parametrii după care trebuie să te ghidezi sunt următorii:

  • Cost per rezultat
  • CPC – Cost per Click
  • CPM – Cost per mil (cât costă ca reclama ta să fie afișată de 1000 de ori)
  • Frequency ( dacă este prea mare, poate însemna ca audienta este prea mică)
  • CTR – Clicl Trough Rate
  • ROAS – Return of Ads Spent
  • Website Purchases
  • Cost Per Website Purchase
  • Cost Per Add to Cart

Concluzii

Pentru a te asigura că scalarea pe care o faci este eficientă, este recomandat să folosești un buget zilnic, în loc de un buget fix pe o perioada de timp (Lifetime).

Dacă folosești bugete medii spre mari, este indicat ca scalarea să se facă treptat adăugând între 25% – 35% din bugetul zilnic odată la 48 de ore, pentru a nu interveni în algoritmul acelei reclame. Dacă bugetul este crescut prea mult dintr-o dată, nu va mai fi la fel de eficient în ați găsi audienta potrivită pentru campania ta)

 

 

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *