Află primii pași în promovarea pe Facebook

Află primii pași în promovarea pe Facebook

Scris de: Oprea Tiberiu

Statistic vorbind, orice nișă ai aborda, în aproape orice regiune a globului, potențialii tăi clienți pot fi găsiți pe Facebook. Doar în România, conform ultimelor statistici din 2019, 10.000.000 de români au profil de Facebook, adică mai mult de jumătate din populația rezidentă. Facebook cu siguranță este un canal de promovare necesar în prezent, indiferent de domeniul tău de activitate.

Scopul acestui articol este să îți ofere claritate atunci când începi promovarea pe Facebook. Este destinat persoanelor începătoare, însă cu siguranță cei mai avansați vor găsi ceva valoros, poate doar prin simplul fapt că reamintim principiile de bază ale promovării pe Facebook.

Partea

1

Cum Alegem Obiectivul Corect?

1 De ce este importanta setarea unui obiectiv?

Înainte să începi orice fel de activitate de promovare pe Facebook, adesează-ți următoarele 2 întrebări:

  • Ce vreau să obțin în urma promovării pe Facebook?
  • În cât timp vreau aceste rezultate?

Încearcă să oferi raspunsuri cât mai specifice. Răspunsul “să cresc vânzările” nu te va ajuta. “Să cresc vânzările pe produsul / serviciul “X” cu 35% in următoarele 3 luni” este un raspuns bun.

Setarea unui obiectiv SMART este primul lucru pe care îți recomand să îl faci atunci cand începi campanii de promovare pe Facebook. Dacă nu vei avea un obiectiv clar definit, vei consuma un buget de promovare fără să știi dacă este profitabil pentru tine, sau nu. Nu vei știi când și ce să optimizezi ca să îmbunatățești rezultatele. 

 

Ia-ți timp și setează-ți obiectivele. Poate face diferența între faliment și profitabilitate.

2 Care sunt tipurile de obiective?

Platforma Facebook Ads îți oferă 3 tipuri de obiective: 

  • Awareness: are ca scop creșterea vizibilității afacerii tale pe Facebook
  • Consideration: are ca scop convingerea utilizatorilor să interacționeze cu anunțurile tale (trafic pe site, instalări are aplicațiilor mobile, trimiterea de mesaje etc.)
  • Conversion: are ca scop convingerea utilizatorilor să acționeze (vânzare pe site-ul tău, vizite în magazin fizic etc.)

3 Cum stim daca le-am ales corect?

Obiectivele din platforma Facebook Ads trebuie să fie în concordanță cu obiectivele afacerii tale, despre care am vorbit mai devreme. Dacă nu ai setate clar obiectivele afacerii, atunci nu vei putea seta corect obiectivele în promovarea pe Facebook.

În funcție de obiectivele afacerii tale, îți recomand să folosești, treptat și concomitent, toate obiectivele puse la dispoziție de Facebook Ads. Un exemplu ar putea să fie: fă-ți brand-ul cunoscut prin campanii cu obiectiv de awareness, fă-i curioși ți prezintă-le ce ai de oferit prin campaniile de consideration, apoi convinge-i să cumpere de la tine prin campaniile de conversion.

Partea

2

Cum alegem audiența către care ne promovăm?

1 De ce este important sa alegem audiențele corect?

Orice tip de campanie pe Facebook ar trebui să plece în primul rand de la audiență. Ține minte că Facebook este în primul rand un business, astfel că daca nu iți alegi mereu audiența potrivită, banii tăi vor fi cheltuiți către oameni care nu sunt interesați de produsele sau serviciile tale. Pe scurt, vei avea o cheltuială, nu o investiție. 

Întotdeauna întreabă-te “cine este audiența mea, cine ar cumpără produsele sau serviciile mele?”

2 Care sunt tipurile de audiente?

Facebook îți pune la dispoziție 3 tipuri de audiențe:

  • Core Targeting (audiența nucleu)
  • Custom Audiences (audiențe de remarketing)
  • Lookalike Audiences (audiențe asemanătoare, plecând de la custom audiences)

Te sfătuiesc să citești despre fiecare tip de audiență în documentația de promovare pe care Facebook o ofera aici: https://www.facebook.com/business/ads/ad-targeting

3 Cum aflam cea mai potrivita audiență pentru noi?

Te sfătuiesc să începi prin a crea un avatar al cleintului tău ideal (buyer persona). Avatarul clientului ideal este o reprezentație fictivă a celei mai potrivite persoane care ar alege produsul sau serviciul tău. Psihologic vorbind, te ajută chiar să ii dai un nume.

Îți las mai jos doar câteva întrebări la care te sfătuiesc să răspunzi ca să determini audiența potrivită pentru tine în promovarea pe Facebook: 

  • Este bărbat sau femeie?
  • Cum îl / o cheama?
  • Ce vârstă are?
  • Unde locuiește?
  • Ce ocupație are?
  • Este căsatorit / ă sau necăsătorit / ă?
  • Are copii? Câți?
  • Cum își petrece timpul liber?
  • Ce pasiuni are?
  • Obișnuiește să facă cumpărături online?

Plecând de la răspunsurile acestor întrebări, poți începe să construiești o prima audiență pe Facebook. 

Partea

3

Cum evaluam rezultatele obținute?

1 Ce indicatori urmărim?

Ai setat obiectivele, ai determinat câteva audiențe potrivite și ai creat campaniile. Acum este important să știi ce indicatori de performanță să urmărești pentru a putea face o evaluare corectă, raportată la obiectivul tău. 

Facebook oferă o grămadă de indicatori, însă când ești la început în promovarea pe Facebook te sfătuiesc să nu intrii în prea multe detalii și să ii urmărești doar pe cei principali, conformi cu obiectivul tău. 

Mai jos ți-am pregătit o selecție cu indicatorii principali pe care să îi urmărești, în funcție de obiectivele campaniilor pe care le-ai setat:

Obiectiv “Awareness”: 

  • Reach: numărul total de utilizatori care au văzut anunțurile tale cel puțin 1 data
      • Impressions: numărul total de afișări ale anunțurilor
      • CPM: costul per 1000 de afișări ale anunțurilor
  • Frequency: de câte ori a văzut 1 utilizator, în medie, anunțurile tale. Se calculeaza ca numarul de impresii / reach.

Obiectiv “Consideration”:

  • CPC: costul per click, câți bani ai cheltuit ca 1 utilizator să dea click pe anunțul tău. Se calculează ca buget consumat / numarul de click-uri.
      • CTR: click through rate (rata de click) = cati % dintre utilizatorii au dat click pe anunț, din numărul total de impresii. Se calculează ca număr de impresii / număr de clickuri.
      • Landing page views: numărul total de utilizatori care au dat click pe anunț și au așteptat să se încarce pagina de destinație. 
  • Cost/landing page views: similar cu CPC-ul, câți bani ai cheltuit ca 1 utilizator să dea click pe anunțul tău și să aștepte să se încarce pagina de destinație. 
  • Atenție: pentru a înregistra “landing page views” și “cost/landing page views” trebuie să ai instalat pe site codul de tracking Facebook Pixel.

Obiectiv “Conversions”: 

Purchases*: câte comenzi s-au înregistrat pe site-ul tău direct din campaniile de Facebook. *potrivit pentru site-uri de ecommerce

Cost/purchase*: cât ai plătit pentru 1 comanda pe site-ul tău direct din campaniile de Facebook.*potrivit pentru site-uri de ecommerce

  • Leads*: numărul total de lead-uri atribuit anunțurilor Facebook. (pot fi apeluri, formulare completate etc.) *potrivit pentru site-uri ce ofera servicii
  • Cost/lead*: cât ai plătit pentru 1 lead pe site-ul tău direct din campaniile de Facebook.*potrivit pentru site-uri ce ofera servicii

2 Cum știm daca este bine sau nu?

Totul se rezumă la urmatorul aspect: ești sau nu profitabil în urma campaniilor de pe Facebook? Urmarește indicatorii principali și compară-i cu obiectivul tău. Astfel, doar tu poți determina dacă este bine sau nu.

Totuși, te sfătuiesc cu tărie să ții cont de următorul aspect: nu lua decizii pripite referitoare la performanța campaniilor pe Facebook. Este nevoie de timp și multe optimizări ca să eficientizezi campaniile de Facebook. Algoritmul este o mașină de învățare automată, cu cât are mai multe date, cu atât poate optimiza campaniile tale ca să ai rezultate din ce în ce mai bune. 

La început atenția ta te sfătuiesc să fie orientată către obiective clar setate si urmărite îndeaproape, audiențe alese corect și optimizări constante.

3 Tips & Tricks optimizare rezultate

Tips #1: nu te lasă păcălit de “vanity metrics” (indicatorii ce arată foarte bine pe hârtie, însă nu iți aduc rezultatele dorite) 

Exemplu: rulezi o campanie cu obiectiv de vânzare a produselor pe site-ul tău, costul per like este foarte bun, însă nu ai nicio vânzare. La final ai rămas cu un număr mare de like-uri, și 0 lei încasați în urma bugetului consumat).

Tips #2: urmărește si optimizează constant indicatorii de performanță. Mai jos doar câteva sfaturi: 

CTR (rata de click)

– daca CTR-ul are o valoare mică, caută să îmbunătățești vizualul anunțului pentru a fi cât mai atractiv. 

– de asemenea, daca CTR-ul este în scădere, verifică frecvența anunțurilor. Este posibil ca utilizatorii să fi văzut de multe ori anunțul, astfel că nu mai sunt interesați să interacționeze cu el.

Frequency

– în cazul campaniilor de remarketing, frecventa este recomandat să fie mai mare comparativ cu cele de vizitatori noi. După ce un utilizator a avut prima interacțiune cu site-ul tău, în următoarea perioada ar trebui să îi afișezi anunțuri pentru a-i susține decizia de cumpărare, cu o frecventa mai mare decât de obicei.

– cum știi daca frecventa este prea mare? În cazul acesta, întrebarea pe care ar trebui să ți-o adresezi este: “Îmi mai aduce rezultate, la un cost bun, acest anunț?” Daca răspunsul este da, atunci frecventa nu este mare. Adevărul este că nu exista un prag peste care putem spune că frecventa este prea mare. Daca anunțul are rezultate în continuare, atunci este în regulă.

Cost / purchase

– dacă cost-ul  /purchase are o valoare mare, caută să găsești soluții de optimizare la fiecare nivel al campaniei (obiectiv, audienta, buget, placement, mesaj și vizual).

– daca înregistrezi creșteri în cost-ul / purchase pe campaniile de remarketing verifică și ce se întâmplă pe celelalte canale de trafic ale site-ului. 

Exemplu: este posibil că o campanie de vizitatori noi care îți aducea trafic relevant din Google Ads, pe care îi converteai pe Facebook, să nu mai consume buget. Astfel se micșorează audiența ta de remarketing în Facebook, iar pentru că bugetul alocat este același, costurile vor crește.

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *