Anunțuri Dinamice Search – Ce sunt și cum funcționează

Anunțuri Dinamice Search – Ce sunt și cum funcționează

Scris de: Nistor Smaranda

Poate că îți este familiar termenul de „anunț dinamic search” sau „campanie dinamică search”, însă nu iți este foarte clar ce sunt și cum funcționează. În acest articol voi prezenta pe scurt ce sunt Anunțurile Dinamice Search, cum funcționează și de ce alegem să le utilizăm.

Partea

1

Ce sunt si cum funcționează?

1 Ce sunt?

Anunțurile dinamice Search (Dynamic Search Ads) reprezintă cea mai simplă metodă prin care poți găsi potențiali clienți care caută pe Google exact produsele sau serviciile pe care business-ul tău le oferă.

2 Cum funcționează?

Atunci când un potențial client caută pe Google o expresie ce are legătură cu titlurile și sintagmele descriptive ale produselor/serviciilor de pe site, sistemul Google Adwords selectează o pagina de destinație potrivită pentru căutarea respectiva. De asemenea, generează automat un titlu relevant în cadrul anunțului.

  • Pentru ca DSA să funcționeze optim, este recomandat ca site-ul să aibă câteva mii de pagini indexate de Google. Pentru a determina câte pagini ale site-ului sunt indexate, poți consulta datele adunate în Search Console, folosind căutările speciale Google sau funcția Fetch.
  • De asemenea, pentru a asigura o buna funcționare, este indicat să colaborezi cu un specialist SEO care să asigure, pe lângă buna indexare, optimizarea meta titlurilor și a meta descrierilor paginilor.

Partea

2

De ce să alegi acest tip de anunțuri

1 Trafic suplimentar

Atunci când site-ul este extins pe o arie largă de categorii de produse/servicii, există posibilitatea de a pierde căutări relevante dacă se folosesc doar campaniile Search tradiționale. Prin DSA se poate obține trafic pe baza unor cuvinte cheie relevante pe care le-ai fi putut omite inițial.

Rata de conversie mai mare

Atunci când căutarea unui potențial client este relevanta pentru produs/serviciu, sistemul generează în mod dinamic un anunț cu titlu specific pentru pagina de destinație. Congruența intre căutare, anunț și pagina de destinație favorizează o rata de click (CTR) mai mare și în consecință poate duce la o rata de conversie mai mare.

 

3 Control ridicat

La setarea campaniei, se poate selecta afișarea anunțurilor pentru tot site-ul sau doar pentru anumite pagini din site. Mai mult de atât, dacă există deja campanii Search tradiționale ce au deja o performanță ridicată, se pot elimina anumite pagini din site pentru a nu se canibaliza.

 

4 Timp economisit– nu vei mai aloca timp pentru setarea listelor de cuvinte cheie, ajustarea sumelor licitate pentru fiecare cuvânt sau modificarea descrierilor anunțurilor în funcție de fiecare categorie de produse/servicii.

 

5 Actualizare frecventă și automată a anunțurilor

Dacă apar modificări în paginile site-ului deja indexate, sistemul va reaccesa site-ul cu crawlere pentru a asigura updatarea anunțurilor.

6 Concluzii

DSA pot fi o alegere ideala în anumite situații și pot aduce rezultate mai bune decât campaniile Search tradiționale. De asemenea, ele pot fi o sursă relevantă de trafic și oportunități de creștere chiar și pentru conturile bine gestionate, cu istoric și rezultate pozitive.

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *