Audiențele Custom și Lookalike – Ce sunt și cum le utilizezi?

Audiențele Custom și Lookalike – Ce sunt și cum le utilizezi?

Scris de: Stoica Octavian

Audiențele Custom și cele de Lookalike te ajută ca audiența ta sa fie una cât mai restrânsă și să îți folosești bugetul în cel mai eficient mod posibil. Aceste audiente reprezintă unele dintre cele mai puternice atuuri pe care le oferă Facebook ADS.

Partea

1

Audiențele Custom ce sunt și cum le utilizezi?

1 Ce este o Audiență Custom?

Audiența Custom este formată din utilizatorii sau clienții care au interacționat deja cu brand-ul sau cu produsul tău. Pentru a crea o audiență custom trebuie să deții anumite date cum ar fi:

  • traficul către o pagină externă contorizat prin Facebook Pixel
  • adrese de email
  • o pagină Facebook cu interacțiuni

2 Care sunt tipurile de audiențe custom pe care le poți crea?

  • Fișierul cu clienți – utilizând acestă opțiune poți încarcă informații despre clienții tăi, cum ar fi adresele de e-mail sau numerele de telefon, pentru a fi corelate cu profilurile lor de Facebook și pentru a construi o audiență bazată pe acestea.
  • Traficul de pe web-site – ajutându-te de obiectivul trafic din site-ul web poți crea o audiență formata din persoanele care au vizitat site-ul într-o anumita perioadă de timp. Putem crea audiențe de exemplu cu persoanele care au vizitat site-ul in ultimele 10, 30 sau 180 de zile. Pentru a obține aceste informații trebuie să ai instalat pe site-ul extern Facebook Pixel pentru a colecta aceste informații.
  • Activitățile din aplicație – poți crea a audiență formată din persoanele care au interacționat cu aplicația ta, bazându-te pe reviews, cumpărături sau descărcări.
  • Activitățile offline – poți crea o audiență folosindu-te de persoanele care au interacționat fizic cu afacerea ta, prin telefon sau alte canale offline pentru ca au vizualizat o reclama de-a ta pe Facebook.
  • Interacțiuni – poți crea audiențe bazate pe diferite opțiuni. Acest tip de audiență funcționează foarte bine pentru retargetarea persoanelor care deja au văzut cel puțin o reclamă a produsului tău pe Facebook. Poți afișa de exemplu reclama persoanelor care au vizualizat 75% din video-ul tău de promovare și au manifestat deja un interes pentru brand.

3 Cum utilizezi audiențele Custom?

 Luăm un exemplu de e-commerce, dacă vinzi un produs online, poți promova inițial un video cu beneficiile pe care le aduce produsul, iar ulterior folosind Audiențele Custom, îi prezinți direct produsul, prețul și modul cum poate fi achiziționat.

Cea mai mare diferență între Audiențele Custom și targetarea bazată pe interese este faptul că atunci când folosești  audiențele de tip Custom ești sigur că produsul tău este văzut de cineva care a mai interacționat cu brand-ul.

Partea

2

Ce sunt audiențele Lookalike și cum le utilizezi?

1 Ce sunt audiențele Lookalike?

Audientele Lookalike îți permit să folosești audiența Custom ca sursă în baza căreia să construiești o altă audiență formată din persoane cu interese și comportamente similare.

  • Facebook va crea un profil cadru cu toți utilizatorii care au un comportament și interese similare ca cei pe care deja i-ai targetat în audiența Custom.
  • De exemplu dacă ai folosit o audientă Custom formată din persoanele care ti-au vizualizat video-ul în proporție de 75% și o alegi pe aceasta ca sursă pentru crearea audienței Lookalike. Facebook va identifica mult mai mulți utilizatori care au un comportament asemănător cu cei care ți-au vizualizat video-ul și le va afișa reclama ta.
  • Poți crea audiente de Lookalike de la 1% fiind audiența cea mai apropiată audienței sursă, până la 10% fiind cea mai generală.

2 Cum obții cele mai bune rezultate folosind audiențele Lookalike?

  • Folosește aceleași creative și același buget pentru fiecare dintre audiențele lookalike pe care le-a creat.
  • verifică ce tip de audiență are cele mai bune rezultate, uitându-te la costul per conversie/per rezultat.
  • în funcție de audiențele pe care le-ai folosit, crește bugetul pentru cele care au rezultate bune, sau scade-l dacă o anumită audiență obține rezultate slabe.
  • oprește ad-sturile care au rezultatele cele mai slabe.

 

 

3 Concluzii

Audiențele Custom și Audiențele Lookalike sunt foarte utile pentru definirea audienței, targetarea persoanelor relevate, obținerea unor interacțiuni mai bune și sporirea rate de conversie

 

 

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *