Cum crești rata de click cu ajutorul meta titlurilor?

Cum crești rata de click cu ajutorul meta titlurilor?

Scris de: Nistor Smaranda

Mai sunt oare importante meta titlurile atunci când vine vorba de strategia SEO adaptată zilelor noastre? Răspunsul este: da! Mai mult decât atât, acestea ar putea fi secretul pentru care paginile site-ului tău nu sunt accesate, deși se află în primele poziții în căutările Google.

Ce sunt mai exact meta titlurile și cum pot influenta creșterea traficului organic?

Partea

1

Ce sunt meta titlurile și cum influențează creșterea traficului organic?

1 Ce sunt meta titlurile?

Meta titlul face exact ceea ce indică denumirea, și anume: oferă un titlu pentru o pagina web, parte a unei etichete. În esență, meta titlurile ne permit să denumim fiecare pagină, indicând scopul exact al acesteia.

Cum influențează creșterea traficului organic?

Pe lângă meta titlu, meta descrierea influențează și ea prima impresie pe care utilizatorii o vor avea despre site-ul tău. Dacă le atragi atenția prin meta titlu, dar meta descrierea nu este convingătoare, probabil utilizatorii motorului de căutare nu vor accesa site-ul. În cazul in meta descrierea nu este completată cu conținut dedicat, Google va face acest lucru pentru tine, extrăgând conținut din pagină, ceea ce nu este neapărat ceva rău, dar de cele mai multe ori poate să nu fie relevant și să nu reflecte ceea ce pagina conține în realitate.

Partea

2

Cum poți face meta titlurile mai atrăgătoare pentru utilizatori?

1 Folosește numere

Numerele atrag atenția, sunt specifice și se remarcă, iar acest lucru ajută mult rata de click. Mai mult decât atât, specialiștii în marketing susțin de câțiva ani buni că oamenii sunt mult mai atrași de numerele impare, decât de cele pare, și asta pentru că primele menționate se întipăresc mai ușor în mintea utilizatorilor.

2   Ai grijă la numărul de caractere

Din iulie 2017 limita de caractere pentru meta titluri este de 78 pe dispozitivele mobile și 70 pentru desktop. De aceea, este important ca meta titlurile să fie suficient de lungi cât să explice clar ce informații se regăsesc pe paginile rezultate după căutare, dar, în același timp, suficient de scurte încât toate caracterele să fie vizibile și să nu fie eliminate de limita impusa.

 

 

3 Include date

Este recomandat să adaugi ani în meta titlul paginilor site-ului sau articolelor de pe blog. De ce? Utilizatorii doresc informații cât mai recente, actuale. Dacă tipul de conținut îți permite, poți adăuga chiar și luna. Conținutului sezonier i se potrivește foarte bine aceasta tehnică.

 

4 Utilizează Emoji

Deși în anul 2015 Google înlăturase caracterele Emoji din rezultatele căutărilor, de curând, s-a decis ca în rezultatele motorului de căutare, pe mobil și desktop, să apară din nou aceste caractere speciale. Unele site-uri profită de această oportunitate de a crește rata de click, adăugând în meta titlu și descriere caractere Emoji

 

5 Adaugă un Call to Action (CTA)

Aceste CTA-uri determină utilizatorii să dea click, pentru că funcționează exact așa cum sugerează și denumirea: „îndeamnă utilizatorii să acționeze”. Sunt foarte des întâlnite în reclamele PPC („comandă acum”), pe blog-uri („abonează-te”) sau pe paginile site-urilor („descarcă”, „apelează”). Este demonstrat faptul că funcționează, deci de ce să nu se bucure de beneficiile lor și meta titlurile

6 Concluzii

Așadar, dacă paginile site-ului tău se află în primele rezultate din motorul de căutare, pentru cuvinte cheie specifice, dar în ciuda acestui aspect utilizatorii nu dau click pe paginile tale, este posibil să fie din cauza meta titlurilor și descrierilor setate incorect, pe graba sau presetate irelevant de Google.

Aspectul paginilor în rezultatele Google este practic prima „interacțiune” pe care utilizatorul o are cu site-ul tău înainte de a ajunge efectiv pe acesta și este decisiv în luarea deciziei de a da sau nu click pe rezultat. Investește în optimizarea meta titlului și meta descrierii. Îmbunătățește CTR-ul. Bucură-te de o rată de conversie mai mare.

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *