Cum să scrii un articol bun

Cum să scrii un articol bun

Scris de: Petrea Andreea

Există atât de mult conținut disponibil în aceste zile, încât s-ar putea să pară că articolul tău nu va ieși în evidență niciodată. Gândește pozitiv! Indiferent de tipul de articol pe care îl scrii, poți face niște pași pentru a te asigura că ai creat un articol minunat pe care oamenii îl vor găsi interesant. Începe prin organizarea tuturor ideilor și informațiilor. Apoi, petrece ceva timp scriind un articol captivant, gândit și corect. În cele din urmă, editează-l bine, astfel încât să pară complet și profesional.

Partea

1

Găsirea unui subiect și colectarea informațiilor

1 Adresează-te coordonatorului sau profesorului pentru indicații

Dacă scrii un articol pentru muncă sau pentru școală, asigură-te că înțelegi sarcina pe care o ai. Ia-ți câteva minute pentru a contacta persoana responsabilă și pune-i orice întrebare. Fă acest lucru înainte de a începe să scrii, astfel încât să nu fii nevoit să refaci nimic din lucrările tale.

  • Poate că șeful tău te-a rugat să scrii un articol pentru buletinul informativ al companiei. Verificați dacă există un anumit subiect despre care ar trebui să scrieți și cât trebuie să fie articolul.
  • Dacă scrii un articol pentru revista școlii, întrebă editorul sau supraveghetorul ce ar trebui subiecte trebuie să acoperi.
  • Respectă întotdeauna orice îndrumare care ți s-a dat. Te va face să pari competent și responsabil.

2 Creează o listă de idei dacă lucrezi independent

Dacă ești blogger sau scriitor independent, este posibil să fii responsabil cu furnizarea propriului conținut. Pentru a găsi un subiect bun, gândește-te la publicul tău. De exemplu, dacă scrii un blog de gătit, vei dori să te legi de subiecte despre mâncare.

  • Notează orice gânduri care îți vin în minte. Poți elimina mai târziu ideile proaste!
  • Pentru blogul tău de gătit, poți scrie cuvinte precum „robot de bucătărie”, „rețete” sau „mese festive”.
  • După ce alegi un subiect, începe să-l faci mai specific. De exemplu, dacă decizi să scrii despre mesele de festive, poți reduce acest lucru alegând un anumit anotimp despre care dorești să scrii.

3 Cercetează subiectul pentru a te asigura că ești informat

Petrece timp căutând informații online despre tot ce scrii. De asemenea, poți verifica biblioteca locală pentru a vedea dacă există cărți pe această temă. În funcție de tipul de articol pe care îl scrii, ar putea fi necesar să faci și alte cercetări.

  • Dacă scrii despre o persoană sau faci un articol de știri, este bine să intervievezi anumite persoane.
  • Când faci un interviu, pregătește o listă de întrebări înainte, astfel încât să nu uiți întrebări importante. Fii pregătit și respectă timpul alocat. Ia notițe sau înregistrează conversația, astfel încât să poți cita cu exactitate persoana respectivă.
  • Pentru articolul tău despre mesele aniversare, poți vorbi cu prieteni pentru a vedea ce le place să mănânce. De asemenea, poți consulta câteva date referitoare la siguranța alimentelor, astfel încât să poți oferi sfaturi solide despre gătirea corectă a unui preparat.

4 Alege surse de încredere

Pentru ca articolul să pară credibil, ar trebui să alegi surse exacte, actuale și veridice. Dacă te uiți la surse online, verifică dacă poți găsi numele unui autor și data la care ultima pagină a fost actualizată. Dacă nu găsești un autor, ar putea fi mai bine să utilizezi o altă sursă.

  • În funcție de subiectul articolului, sursa ar trebui să fie recentă. Informațiile actualizate sunt de obicei cele mai exacte.
  • De exemplu, dacă scrii despre noile tendințe pentru aperitive de Crăciun, probabil că nu vrei să te uiți la o carte de bucate din 1975.

5 Ia notițe pentru a-ți organiza ideile

Păstrează toate informațiile bine organizate, astfel încât să le poți accesa cu ușurință odată ce începi să scrii. Poți alege orice sistem de luare a notelor care funcționează pentru tine. Poate ești o persoană care preferă pix și hârtie. În mod alternativ, poți lua notițe pe telefon sau computer. Poți chiar să înregistrezi mesaje vocale.

  • Ai grijă să înregistrezi toate detaliile importante. Orice nume, date, fapte sau statistici. Nu uitai să îți scrii și sursa!
  • Păstrează-ți notițele într-un fișier de pe computer sau folosește o aplicație pe telefon pentru a le menține organizate. Dacă iei notițe pe hârtie, păstrați-le într-un dosar, astfel încât să le poți accesa cu ușurință.

Partea

2

Scrierea unui articol

1 Începe cu 1-2 propoziții de interes

Dacă articolul tău nu începe pe o notă interesantă, probabil că cititorii nu îl vor parcurge până la final. Creează o scurtă introducere care va atrage atenția cititorului. Poate include o întrebare sau un fapt interesant. Doar asigură-te că va introduce subiectul.

  • Ai putea scrie ceva de genul: „Te-ai săturat de rețete fără gust? Condimentează-ți meniul de sărbători prin introducerea unor arome noi îndrăznețe! ”

2 Axează-te pe paragrafe scurte

Deoarece paragrafele lungi și dense pot părea copleșitoare, este o idee bună să le faci cât mai scurte. Paragrafele de aproximativ 3-4 propoziții arată bine din punct de vedere vizual și pot păstra cititorul interesat.

  • Asigură-te că incluzi doar o idee în fiecare alineat, astfel încât cititorul să poată absorbi mai ușor informațiile. De exemplu, nu încerca să discuți despre felurile de mâncare și decorul mesei în primul alineat. Acestea sunt 2 idei separate.

3 Include o poveste pentru a atrage cititorul

Adaugă puțină viață în articolul tău incluzând unele fapte interesante sau o poveste emoționantă. Dacă îți spui doar părerea sau o listă de instrucțiuni, probabil că nu va fi foarte interesant. Dacă scrii un articol despre legile privind încadrarea zonală din orașul tău, poți să intervievezi un proprietar al unei întreprinderi mici și să scrii despre modul în care modificările l-ar putea afecta.

  • Pentru articolul despre mesele festive, poți scrie despre anumite alimente care îți amintesc despre o sărbătoare pe care ai sărbătorit-o în timp ce studiai în străinătate.

4 Asigură-te că incluzi informații de valoare, astfel încât cititorul să învețe ceva

Poveștile interesante sunt minunate, dar trebuie să incluzi și informații utile. Privește din nou notițele de cercetare și alege cele mai relevante informații. De exemplu, dacă scrii despre cină de Crăciun, nu uita să incluzi sfaturi despre ce să servești, cât timp va dura și cum se prepară fiecare fel de mâncare. Totuși, nu simți că trebuie să incluzi totul. Folosește discreția și fă alegeri bune. Nu trebuie să oferi rețete pentru 5 tipuri diferite de plăcintă. Asigură-te că citezi sursele!

5 Setează un număr limită de cuvinte

Dacă ti s-a atribuit un articol, probabil că ai primit deja și o limită de cuvinte. Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că o respecți! Dacă scrii pentru un blog sau un alt tip de articol, poate fi necesar să îți setezi parametrii. O regulă bună este că articolele ar trebui să aibă în jur de 500 de cuvinte pentru bloguri. Desigur, dacă scrii un articol științific, limita poate fi mult mai mare.

6 Ia o pauză dacă ai un blocaj în scriere

Să scrii este greu și să creezi ceva bun poate ocupa mai mult timp. Dacă nu reușești să găsești cuvintele potrivite, ia o pauză/ Mergi la plimbare sau ia o gustare. Acest lucru îi va permite minții să facă o pauză și te va ajuta probabil treci peste blocaj.

  • Dacă ești într-adevăr blocat, este în regulă să lași articolul peste noapte și să revii la el a doua zi când simțiți că ești creativ.

Partea

3

Corectarea articolului

1 Utilizează un program de verificare ortografică pentru a detecta erori

Dacă scrii într-un program precum Microsoft Word, ar trebui să verifici automat documentul pentru erori de bază. Există, de asemenea, mai multe programe software online care te pot ajuta să îți corectezi scrierea.

  • Unele instrumente populare includ Grammarly, Ginger, ProWritingAid și Hemingway.
  • Aceste instrumente pot surprinde erorile de ortografie, te pot ajuta să îți corectezi gramatica și chiar te pot ajuta să faci scrierea mai concisă.

2 Citește articolul de mai multe ori pentru a identifica erori

Chiar dacă tehnologia este utilă, nu te baza complet pe ea. În timpul procesului de editare, trebuie să citești cu atenție propria lucrare, astfel încât să poți căuta modalități de îmbunătățire. Poate ai nevoie de tranziții mai bune între subiecte sau ai uitat să citezi o sursă. Software-ul nu te poate ajuta să rezolvi aceste probleme.

  • Citește diferite greșeli de fiecare dată când privești articolul. De exemplu, prima dată te poți concentra pe surprinderea erorilor stilistice. La următoarea lectură, concentrează-te pe adresarea potrivită.
  • Citește articolul cu voce tare. Acest lucru te poate ajuta să auzi fraze care nu sună bine.

3 Cere părerea unui prieten sau unui membru al familiei

Îți poate spori încrederea dacă primești un feedback înainte de a-ți publica articolul. Cere unui prieten de încredere sau unui membru al familiei să se uite peste munca ta. Doar asigură-te că ești receptivi la orice critică constructivă pe care o oferă.

  • Poți spune: “Andrei, te-ar deranja să citești acest articol pe care l-am scris? Mi-ar plăcea să aflu feedback-ul tău. Dacă ai timp să-l privești, aș aprecia.”

4 Fă toate modificările necesare

După ce ai citit și obținut feedback, aplică ceea ce ai învățat. Dacă prietenul tău a sugerat să adaugi un exemplu personal, acesta este momentul pentru a face asta. După ce ai corectat orice eroare și te-ai asigurat că ești mulțumit de articolul. îl poți trimite.

5 Renunță la informațiile inutile

Poate fi foarte greu renunți la ceva la care ai muncit mult. Dar, de obicei, există paragrafe pe care le poți scurta. Căută orice repetiție sau orice exemple care nu sunt atât de utile. De obicei, cititorii răspund cel mai bine la articole simplificate.

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *