Cum să te menții la curent cu informațiile despre COVID-19

Cum să te menții la curent cu informațiile despre COVID-19

Scris de: Matei Alexandru

Având în vedere că noua pandemie de coronavirus este încă activă, este foarte important să obții informațiile din surse sigure, astfel încât să te asiguri că sunt corecte. Cele mai bune surse pentru a te informa sunt guvernul local și oficialii din domeniul sănătății. Pentru actualizări despre virus pe o scară mai mare, optează pentru organizații de renume precum Organizația Mondială a Sănătății (OMS) (https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019).

Partea

1

Caută informații noi

1 Verifică site-ul Guvernului

Liderii locali și oficialii din domeniul sănătății sunt cele mai bune surse pentru actualizările coronavirus. Multe administrații de oraș și de stat au stie-uri online dedicate actualizărilor noi ale coronavirusului. Accesează site-ul web al administrației locale și caută cele mai recente informații despre cazurile COVID-19, teste, și măsuri de restricție.

  • Consultă site-urile web atât ale orașului, cât și ale guvernelor pentru actualizări.

2 Accesează pagina COVID-19 a OMS pentru a obține informații despre evoluția virusului la nivel global

Accesează pagina web dedicată COVID-19 și caută cele mai recente informații despre o varietate de subiecte, cum ar fi cele mai recente informații despre eforturile de cercetare, măsurile de restricție în diferite țări, rata de recuperare și alte recomandări pentru public.

  • Pentru a accesa pagina coronavirusului de pe site-ul OMS, vizitează: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
  • Explorează site-ul OMS pentru strategii și sugestii despre evitarea expunerii la COVID-19.

3 Citește rapoartele zilnice ale evoluției pandemiei de pe site-ul OMS pentru a obține cifre și informații exacte

Pe lângă informațiile actualizate în mod regulat de pe site, OMS publică și o actualizare zilnică numită „Raport de situație”. Consultă ultimul raport pentru a găsi cele mai recente date și cifre legate de pandemia COVID-19.

  • Pentru a găsi linkuri către cele mai recente rapoarte de situație, vizitează: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports.

4 Informează-te din surse sigure

Folosește surse de știri cu o istorie de încredere. Caută actualizări despre COVID-19 și verifică dacă există referințe la surse legitime precum OMS, CDC sau Fundația ONU, astfel încât să știi că este credibil.

  • Evită site-urile de știri care par dubioase. Dacă nu ești sigur dacă site-ul este de încredere sau nu, căută-l accesând: https://mediabiasfactcheck.com/.
  • Identifică linkuri externe către surse de renume, cum ar fi OMS sau Fundația ONU, care să verifice sau să susțină afirmațiile din articol.
  • Fii atent la surse dubioase. Dacă o sursă face o afirmație, dar nicio altă organizație de știri nu o raportează, ar putea fi falsă.

5 Stai departe de surse ce oferă un remediu pentru COVID-19

Evită site-urile și sursele care oferă un produs sau o soluție care pretinde că vindecă, testează sau previne COVID-19. Nu există un remediu miraculos pentru COVID-19, deci orice sursă care spune acest lucru nu este de încredere.

  • În același mod, evită și sursele care minimizează pandemia sau se referă la aceasta ca o „păcăleală”.
  • Oprește răspândirea zvonurilor și rămâi la curent cu faptele reale despre COVID-19 accesând: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/daily-life-coping/share-facts.html sau https: //www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters.

6 Evită utilizarea rețelelor de socializare ca pe o sură de informare

Ori de câte ori cauți informații noi despre pandemia de coronavirus, accesează surse de știri de încredere, precum OMS, CDC, Fundația ONU sau Ministerul Sănătății. Evită să te informezi despre pandemie din postări, meme sau opinii de la oameni de pe rețelele de socializare, care pot conține afirmații false sau informații inexacte.

  • În schimb, utilizează rețelele de socializare pentru a te conecta cu oamenii și pentru a găsi ceva pozitivitate. Rețelele sociale de socializare pot fi o modalitate excelentă de a-ți stimula starea de spirit, mai ales dacă ești izolat acasă.

Partea

2

Informează-te periodic

1 Abonează-te la un buletin informativ despre COVID-19 pentru a primi actualizările pe e-mail

Înscrie-te la un buletinul informativ COVID-19 pentru a primi actualizări periodice prin e-mail direct în căsuța de e-mail. Citește buletinul informativ pentru a te informa despre pandemie.

  • Multe buletine informative COVID-19 vor discuta despre actualizări naționale și globale.
  • Postul local de știri local poate avea, de asemenea, un buletin informativ COVID-19 la care te poți abona pentru actualizări locale.
  • Te poți înscrie pentru actualizarea OMS la: https://www.who.int/news-room/newsletters.

2 Descarcă o aplicație de știri pentru a primi alerte despre evoluția pandemiei

Multe aplicații de știri oferă actualizări COVID-19 și îți vor trimite notificări ori de câte ori apare o actualizare. Descărcă o aplicație de știri pe smartphone sau tabletă și permite să primești notificări, astfel încât să fii avertizat ori de câte ori există o actualizare.

  • OMS are o aplicație de informare numită „Informații OMS”. Caut-o în magazinul de aplicații al smartphone-ului sau tabletei și descarc-o pentru a primi actualizări COVID-19 prin intermediul aplicației.
  • OMS are, de asemenea, informații disponibile prin chatbots prin Viber și WhatsApp. Pentru a afla mai multe, vizitează: https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-health-alert-brings-covid-19-facts-to-billions-via-whatsapp.

3 Urmărește buletinele informative pentru obține informații corecte despre pandemie

Ori de câte ori liderii guvernului local sau național țin o conferință de presă pentru a oferi actualizări despre coronavirus, urmărește-o pentru a afla cele mai recente informații. Dacă nu poți viziona sau asculta conferința live, caută-o online pentru a o viziona sau asculta ori de câte ori ai ocazia.

  • Conferințele de presă sunt adesea cel mai bun mod de a obține cele mai actualizate informații despre cazurile noi.

Partea

3

Ai grijă de sănătatea ta mentală

1 Caută și vești pozitive pentru a întrerupe cercul negativității COVID-19

Discută cu prieteni și familia pentru a vedea ce se întâmplă cu ei, o veste bună poate rupe ciclul veștilor negative. Caută online știri pozitive pentru o pauză care îți va stimula starea de spirit și îți va restabili credința în umanitate.

  • Este util să ne reamintim că există încă o mulțime de oameni buni și lucruri frumoase care se întâmplă în lume.
  • De exemplu, ai putea ajunge la prietenul pe care nu l-ai mai văzut de ceva timp sau să cauți imagini cu noul copil al verișorului tău pe social media și să comentezi cât de drăguț este.

2 Creează o rutină care să te ajute să faci față situației actuale

Fă-ți o rutină zilnică pentru a îți oferi un sentiment de control. Planifică-ți mesele și orice treburi sau sarcini pe care dorești să le faci. Notează sau scrie o listă a programului, astfel încât să fie ușor de urmat. Dacă locuiești cu familia sau cu alte persoane, atribuie diferite sarcini, cum ar fi gătitul și curățenia, pentru ca fiecare să aibă o sarcină de îndeplinit.

  • Încercă să te trezești și să te culci la aceeași oră în fiecare zi pentru a dezvolta o rutină consistentă.
  • Dacă lucrezi de acasă, încearcă să te îmbraci pentru muncă. A purta aceleași haine sau pijamale toată ziua îți poate face zilele să pară mai lungi.
  • A fi izolat acasă sau chiar a lucra de acasă îți poate face zilele să pară ciudate și nesfârșite. Un program este un mod bun de a restabili sentimentul de ordine.

3 Rămâi activ din punct de vedere fizic pentru un stil de viață sănătos 

Încearcă să faci exerciții fizice timp de cel puțin câteva minute în fiecare zi, chiar dacă este vorba de muncă ușoară sau stretching, pentru a îți menține corpul sănătos. Mănâncă o dietă bine echilibrată, care îți oferă toată nutriția de care ai nevoie pentru a te menține sănătos atât fizic, cât și mental.

  • Este important să aveți grijă de corpul tău, astfel încât să poți rezista sau să lupți mai bine împotriva coronavirusului dacă ești expus la acesta.
  • Exercițiile fizice regulate te vor ajuta să reduci tensiunea arterială și să reduci și stresul.
  • Pentru a afla mai multe despre cum să rămâi sănătos în acest timp, accesează resursele OMS Healthy at Home: https://www.who.int/campaigns/connecting-the-world-to-combat-coronavirus/healthyathome.

4 Evită consumul de droguri sau alcool pentru a face față plictiselii sau anxietății

Încercă să limitezi cantitatea de alcool pe care o bei pentru a face față plictiselii, izolării sociale sau anxietății legate de COVID-19. Evitați și consumul de droguri, care pot avea o serie întreagă de efecte negative asupra sănătății, ceea ce nu este ceva ce doriți în timp ce există o pandemie.

  • Evită să consumi mai mult de 3-4 băuturi într-o perioadă de 12 ore.
  • Consumul de alcool sau droguri te poate determina să încetezi să iei măsuri de precauție sănătoase împotriva contactării COVID-19, cum ar fi spălarea mâinilor sau evitarea contactului cu alții.

5 Informează-te despre evoluția pandemiei maxim de două ori pe zi

Evită să verifici dacă există actualizări ale pandemiei imediat ce te trezești sau de mai multe ori pe zi, astfel încât să nu devii anxios sau să te simți stresat. Setează o oră specifică a zilei pentru a verifica starea curentă, astfel încât să poți rămâne la curent, dar să nu te simțiți mai stresat în legătură cu aceasta. [18]

  • De exemplu, poți alege să verifici actualizările zilnic în jurul prânzului.
  • Cu un potop constant de știri despre noul coronavirus, este ușor să te simți stresat sau deprimat dacă te uiți mereu la știri.

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *