Lucrează de acasă

Lucrează de acasă

Scris de: Bunea Camelia

De la sosirea erei digitale, tot mai multe companii realizează utilitatea lucratului la domiciliu. Economisesc din costuri folosind spațiul tau de acasă iar tu vei putea lucra din confortul propriei locuințe! Dacă acest aranjament ți se pare atrăgător, află cum să îți asiguri un loc de muncă la domiciliu și apoi află cum să-l adaptezi după tine. Poate fi un lux deosebit să lucrezi de acasă, dar dacă nu ai disciplina necesară, poate fi foarte dificil. Va trebui să îți organizezi spațiul și timpul cu atenție, să menți o atitudine profesională și să îți îngrijești bunăstarea fizică și psihică.

Metoda

1

Organizează-te

1 Stabilește o zonă din casă pentru muncă

Când lucrezi de acasă, este important să stabilești limite clare între muncă și viața obișnuită a casei. Indiferent dacă este o cameră, un birou din casă sau un loc la masa din bucătărie, desemnează un loc pe care îl utilizezi special pentru activități legate de muncă.

Alege un loc liniștit, bine luminat, confortabil și suficient de spațios, astfel încât să poți avea la indemana orice material ai nevoie pentru muncă.

Evită să lucrezi în locuri în care te relaxezi sau dormi în mod normal, precum canapeaua sau patul. S-ar putea să fii tentat să adormi!

Dacă este posibil, pune deoparte o cameră dedicată pentru muncă. Cere membrilor familiei sau oricărei alte persoane din locuință să nu te deranjeze în timp ce lucrezi acolo decât dacă este urgent.

2 Fă curat în spațiul de lucru

Scapă de orice nu ai nevoie cât timp ești la serviciu. Fotografiile de familie sunt în regulă, dar orice altceva ar trebui pus într-o altă cameră (sau cel puțin departe de spațiul de lucru). Trebuie să creezi un spațiu curat, care să nu aibă distracții. La sfârșitul fiecărei zile, fă o curățenie de bază și asigură-te că orice materiale legate de muncă sunt puse deoparte.

Dacă spațiul tău de lucru tinde să se înfunde sau să fie dezordonat, dedică 15 minute în fiecare zi pentru a face ordine.

3 Păstrează-ți lucrurile de care ai nevoie undeva aproape

Aranjă-ți zona de lucru cu toate instrumentele „de birou” de care aveți nevoie, cum ar fi imprimanta, computerul și orice documente de hârtie la care lucrezi.

Dacă îți dai seama că te ridici în mod regulat pentru a căuta un obiect (cum ar fi foarfeca sau un stilou), mută-l permanent în spațiul de lucru. Stabilește o anumită zonă unde vei putea găsi ușor acel lucru.

4 Seteza-ți un program zilnic și respectă-l

Chiar dacă ajungi să îți stabilești propriile ore, păstrarea unui program consecvent este o parte importantă a muncii cu succes de acasă. Decide care vor fi orele tale de muncă zilnice și pune-ți deoparte acest timp doar pentru muncă.

Încercă să alegi ore care funcționează bine pentru tine. De exemplu, dacă ești o persoană care se trezește de dimineață, poți alege să începi să lucrezi mai devreme în ziua respectivă, astfel încât să fii energizat atunci când începi să lucrezi la sarcinile prioritare.

Pentru a ajuta la menținerea unui echilibru bun între viață și muncă, poți bloca, de asemenea, ore specifice pentru alte obligații, cum ar fi treburi personale, luarea meselor și petrecerea timpului de calitate cu prietenii și familia.

Sfat: atunci când lucrezi de acasă, întreruperile sunt inevitabile, mai ales dacă ai o familie. Încearcă să încorporezi aceste întreruperi în rutina ta – de exemplu, pune deoparte 20 de minute pentru a discuta cu copilul și a-i face o gustare când vine acasă de la școală după-amiaza.

5 Pune deoparte 30 de minute pentru a crea o listă de activități prioritare pentru ziua respectivă

Înainte de a începe munca, ia-ți o jumătate de oră pentru a planifica ziua. Scrie o listă cu sarcinile pe care trebuie să le finalizezi, plasând cele mai importante sau complexe sarcini în partea de sus. Pe măsură ce finalizezi fiecare sarcină, acordă-ți un moment pentru a o marc drept completă. Acest lucru te va ajuta să îți menți motivația în timpul zilei.

De exemplu, poți pune o sarcină consumatoare de timp, cum ar fi redactarea unui articol în partea de sus a listei, în timp ce o comandă rapidă pentru unele materiale de birou noi ar putea să fie mai jos pe listă.

Încearcă să blochezi orele specifice pentru fiecare sarcină, deoarece acest lucru le poate face să se fie mai gestionabile.

6 Dezvoltă o rutină regulată în jurul orelor de muncă

Pe lângă păstrarea unui program de lucru consecvent, poate fi util să dezvolți o rutină zilnică stabilită. Găsește o modalitate care funcționează pentru tine și fă-ți timp în fiecare zi pentru mese, pauze și activități specifice sau ritualuri care te ajută să îți menți fluxul de energie și de muncă (cum ar fi să iei o ceașcă de cafea primul lucru dimineața sau să iei 15 minute pauză pentru a citi blogul tău preferat în după-amiaza târzie).

De exemplu, s-ar putea să petreci o jumătate de oră luând micul dejun și o ceașcă de cafea dimineața, apoi încă o jumătate de oră planificând ziua.

7 Evită social media și alte distrageri

Distracțiile din jurul casei pot fi un criminal uriaș în productivitate. Adu-ți aminte să menți o rutină productivă, eliminând telefonul și evitând pierderea de timp pe site-uri precum Facebook și YouTube în timp ce lucrezi. Evită să lucrezi în jurul altor surse de distragere, cum ar fi televizoare sau radio.

Ia în considerare instalarea unei aplicații sau a unei extensii de browser pe telefonul sau computerul tău pentru a te feri de aplicații și site-uri web care pierd timpul. Aplicații precum StayFocusd și Strict Workflow sunt foarte bune tocmai pentru asta.

Dacă împărtășești casa cu alte persoane, explică-le că trebuie să rămâi singur în timp ce lucrezi. Roagă-ți prietenii să interacționeze cu tine cat mai puțin în timpul programului de lucru.

Metoda

2

Menținerea unei atitudini profesionale

1 Îmbrăcă-te ca și cum te-ai duce la muncă

S-ar putea să fii tentat să lucrezi în pijamale. Chiar dacă nu mergi nicăieri sau nu intenționezi să faci o conferință video, îmbrăcă-te în așa fel încât să nu simți că ești în modul de relaxare.

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să te îmbraci la cravată, deși este bine dacă te ajută să intrii în starea potrivită.

Fă-ți timp și pentru restul îngrijirilor tale. Fă un duș, spală-te pe dinți, fă oricare dintre celelalte lucruri pe care le-ai face în mod normal pentru a te pregăti pentru o zi la serviciu.

2 Menține o atitudine profesională cu colegii și clienții

Chiar dacă lucrezi acasă în loc de o clădire de birouri, munca este muncă. Când comunici cu șefii, colegii sau clienții, vorbește-le la fel cum ai face-o și dacă ai lucra la fața locului. Rămâi curtenitor și politicos.

Răspundeți la apeluri, comunicări prin chat și e-mailuri în timp util. Acest lucru va permite șefilor, colegilor și clienților să știe că iei în serios munca și nevoile lor.

3 Ia legatura frecvent cu angajatorul și colegii

Dacă lucrezi pentru un angajator în loc să conduci propria afacere la domiciliu, încercă să faci verificări ocazionale. Prezintă actualizări despre cum si ce faci, pune întrebări și află dacă există noutăți despre care ar trebui să știi.

Profită de mai multe forme de comunicare, cum ar fi e-mail, programe de chat precum Slack, telefonul sau programe de apelare video, cum ar fi Skype sau Zoom.

Evită să te ocupi de probleme legate de muncă după orele de lucru.

Evită estomparea limitelor dintre timpul de lucru și timpul liber, ieșind din „modul de lucru” la sfârșitul zilei. Închide programul de chat de lucru, nu mai verifica e-mailul de afaceri și lasă apelurile de serviciu in grija la mesageriei vocale. Dedică timp pentru a te relaxa, a petrece timp cu familia și a avea grijă de sarcini care nu sunt legate de muncă.

Metoda

3

Rămâi activ și sănătos

1 Părăsește-ți casa pentru perioade îndelungate de timp, când poți

Dacă îți petreci întreaga zi acasă – muncind și nu muncind -, te vei satura repede sa fii acolo. Încearcă să ieși din atmosfera. Mergi la restaurante, cinematografe, centre comerciale, evenimente sportive, concerte locale și orice altceva care are loc în afara casei.

Poți încerca, de asemenea, să ieși în timpul programului de lucru. Dacă ai nevoie de o schimbare de scenă în timp ce lucrezi, poți încerca să configurezi laptopul la cafeneaua preferată sau într-un colț liniștit din biblioteca publică.

Sfat: Dacă ai copii acasă, lucrul la un loc de joacă interior poate fi o opțiune excelentă. Copiii tăi vor rămâne ocupați în timp ce vei obține o schimbare de peisaj!

2 Programează-ți activitatea fizică în rutina ta zilnică

Exercițiul este important pentru sănătatea ta fizică și mentală. Stând așezat în zona de lucru ore întregi în fiecare zi va duce în cele din urmă la oboseală, lipsă de motivație și dezinteres. Rămâi sănătos făcându-ți timp pentru a te deplasa, chiar dacă este vorba de doar 15 minute de mers pe jos după prânz.

Să faci un pic de exercițiu în timpul zilei îți poate stimula starea de spirit și te poate ajuta să te simți mai energic, ceea ce duce la o productivitate mai mare.

Chiar dacă nu ai timp să te înscri la o sală de gimnastică sau să faci un antrenament prelungit în fiecare zi, încearcă să mergi la o plimbare sau la o alergare rapidă în majoritatea zilelor săptămânii.

3 Fă pauze de mișcare în timpul lucrului

Încearcă să te ridici cel puțin o dată pe oră și să te miști puțin. Fă niște întinderi ușoare, fă câteva ture de camera sau chiar mergi la o plimbare rapidă afară.

Deplasarea ocazională te va ajuta să te energizezi, să promovați o mai bună circulație și să vă îmbunătățiți starea de spirit și nivelul de productivitate.

Puoți folosi chiar pauzele pentru a face treburi casnice rapide, cum ar fi să scoți coșul de gunoi sau să verificați e-mailul.

4 Fă-ți timp pentru mese sănătoase și gustări

Poate fi ușor să uiți să mănânci și să bei atunci când ești învelit în muncă, dar să rămâi bine hrănit te va ajuta să te menții sănătos și să îți îmbunătățești nivelul de energie. Mănâncă un mic dejun sănătos înainte de a începe munca și asigură-te că iei o pauză de prânz în fiecare zi.

Nu uita să bei apă pe tot parcursul zilei, deoarece fiind deshidratarea te poate face să te simți obosit și fără putere de concentrare.

Metoda

4

Găsirea de locuri de muncă la domiciliu

1 Atenție la ofertele care par prea bune pentru a fi adevărate

Când vezi un anunț care spune: „Câștiga mii de dolari de pe canapeaua ta confortabilă”, „Vrei să lucrezi în pijamalele tale?” sau „Setați-vă propriile ore de lucru acasă”, fii prudent. Dacă pare prea bine să fie adevărat, atunci probabil este. Cercetează compania înainte de a depune cererea pentru a te asigura că este legitim. Alte semne comune de înșelătorie includ:

  • nu este nevoie de experiență pentru acest loc de muncă
  • oferă sume mari de plată pentru puțină muncă
  • solicitări de plată în avans de la tine în schimbul instruirii, certificării sau a materialelor de lucru

2 Verifică surse de știri de reputație și site-uri web de carieră pentru oportunități de angajare

Multe surse de știri online și site-uri web pentru construirea carierei întocmesc liste de surse de muncă de renume la domiciliu. Aceste site-uri web pot fi găsite prin căutări de bază pe internet. Doar asigură-te că eviți site-urile web pentru servicii despre care nu ai mai auzit până acum.

Consultă surse precum Forbes, FlexJobs, Glassdoor și Better Business Bureau pentru informații despre oportunitățile legitime de muncă la domiciliu.

Găsește modalități inovative de a te folosi abilitățile pe care le ai pentru munca la domiciliu

Când te gândești să lucrezi acasă, s-ar putea să sari direct la lucruri precum scrisul sau designul web. Cu toate acestea, gama de locuri de muncă pe care le puteți face de acasă ar putea fi mai largă și mai variabilă decât crezi. Explorează o varietate de opțiuni diferite pe baza cunoștințelor, abilităților și experienței tale. De exemplu:

  • Locurile de muncă ce necesită multă dactilografiere sau editare pot fi o muncă excelentă. Gândește-te să devii un transcriptist medical sau legal. În mod similar, pozițiile care necesită ajutor pentru programări, cum ar fi asistența personală sau munca de recepționer, pot fi făcute online și prin telefon. Plata pentru asistenții virtuali poate varia de la 15 USD pe oră la peste 100 USD pe oră.
  • Vorbești mai multe limbi? Multe site-uri web conțin conținut în mai multe limbi și caută persoane care pot edita conținutul pentru altă limbă.
  • Ai cunoștințe de oameni grozavi și știi multe despre călătorii? Ia în considerare a fi un agent de turism din confortul propriei case. Multe companii angajează lucrători la domiciliu pentru a răspunde la apeluri telefonice și pentru a lucra cu clienții online.

4 Arată-ți abilitățile pe care le ai potențialilor angajatori

Gândește-te la abilitățile de care ai nevoie pentru a lucra de acasă. La fel ca în cazul oricărui loc de muncă, subliniază abilitățile din anunțul pentru joburi unde se aplică cel mai bine. Apoi concentrează-te asupra a ceea ce face un angajat eficient, care lucrează de acasă. Accentuează-ți abilitățile organizaționale și abilitatea ta de a te auto-motiva și ce elemente din casa ta joaca un rol important pentru succesul profesional. De exemplu:

  • Ai spațiu dedicat pentru a lucra de acasă?
  • Ai un telefon și acces la internet?
  • Te pricepi să lucrezi sub presiune și să respecti termenele limită?
  • Poți să funcționezi bine fără prea multă supraveghere?

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *