Cum să creezi bannere pentru campaniile Facebook ADS și Goolge ADS

Cum să creezi bannere pentru campaniile Facebook ADS și Goolge ADS

Scris de: Toma Andreea

Bannerele de tip Ad sunt folosite, atât pe Google, cât și pe Facebook, pentru promovarea unui brand, a unei oferte sau a unui serviciu/produs nou.

Mai jos poți urmări o serie de bune practici care au fost testate de-a lungul timpului și care au făcut ca bannerele sa fie eficiente și să obțină rezultatele dorite. Pentru realizarea bannerelor se folosește regula lui 1: 1 logo, 1 imagine, 1 mesaj și 1 CTA (Call to Action-buton).

Partea

1

Bune practici pentru realizarea bannerelor

1 Logo-ul

Utilizatorul asociază logo-ul, produsul și elementele definitorii cu brand-ul.

  • Pentru ca oamenii sa rețină mai ușor brandul tău este nevoie de cât mai multe elemente care să-i ajute pe aceștia să și-l amintească. Iar logoul este unul dintre ele.
  • Logoul poate fi folosit pentru a-i face pe consumatori să-și dea seama care este domeniul de activitate al unei companii.
  • Dacă alegi elementele potrivite pentru crearea unui logo, îi poți face pe oameni să aibă încredere în brandul respectiv. De exemplu, paleta de culori folosită pentru crearea logoului îi poate ajuta pe oameni să perceapă compania ta drept un reper important atunci când trebuie să facă o alegere.

2 Imaginea

Cele mai eficiente sunt IMAGINILE REALE cu produsele purtate/folosite/prezentate de către o persoană. Va ajuta utilizatorul să se vadă purtând, folosind, beneficiind, bucurându-se de produsul tău

  • imaginea va fi proporțională cu mesajul

3 Mesajul

Mesajul răspunde la întrebarea: Care este obiectivul meu?

Pentru ca un mesaj să fie eficient trebuie să:

  • să fie scurt (maxim 5 cuvinte)
  • să fie ofertant/tentant: calitate garantată (ex: „La fel de gustos precum arată!“), 50% off/reducere, ofertă limitată, de ce?, noutate, cum să, sfaturi
  • să fie gândit pentru a satisface audiența
  • să aibă inclus cuvantul GRATUIT – asigură-te ca poți oferi ceva important (ex: transportul gratuit)
  • să fie prezentat ca pe un beneficiu pe care îl oferă produsul
  • să fie urmat de un buton ( Call to Action) care să le spuna direct ce acțiune să facă mai departe

Exemple de Mesaje:

Mesaj cu rezultate slabe

Agenție de marketing excelentă.

Mesaj eficient

Iți creștem profitul! Sau Economisește banii de promovare!

4 CTA ( Call To Action)

Pentru ca un Call to Action să fie eficient poți folosi texte precum: „Descoperă”, „Vezi mai mult”, „Începe Acum”, “Comandă Acum”

  • va avea culoarea și forma butonului de pe site; din pagina produsului
  • va fi poziționat dedesubtul mesajului
  • va avea link către LANDING PAGE-ul produsului/serviciului de pe banner

Partea

2

Tips & Tricks

1 Recomandări

  • Menține mesajul simplu
    informația trebuie să ajungă la cel care citește mesajul în 3 secunde
  • Banner încadrat
    utilizatorii sunt atrași de informația pusă într-un chenar
  • Asemănare cu landing page
    – design-ul va fi asemănător cu design-ul landing page-ului pe care ajunge utilizatorul
    – produsul sau detaliile despre serviciu, se vor găsi pe acest landing page. În 98% din cazuri, utilizatorii dau click pentru că sunt interesați de beneficiile pe care le oferă produsul/serviciul de pe banner și nu au timp să-l caute pe tot site-ul

Ce să nu folosești

  • imagini irelevante
  • fonturi italice
  • fonturi tip scris de mână care sunt greu de citit
  • fonturi foarte subțiri
  • litere de tipar peste tot
  • dimensiuni font mai mici de 10 pt (cu excepția copyright sau a disclaimer-ului)

 

Te-a ajutat acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *